2012. szeptember 14., péntek

Rízs


Nagyon sokáig kínlódtam a rizs elkészítésével. Sosem akart szépen sikerülni. Szép szárazra, szemesre, puhára de mégsem túlfőzve. Míg nem Anyukám megtanított a "titkos" összetevőkre a tökéletes rizs elkészítéséhez.

Egyszerű és nagyszerű.
Egy csésze rizs két csésze víz.
Én kettőnknek fél csésze rizst készítek, pont elég nekünk. Ahhoz 1 csésze vizet öntök.

Amit én tettem hozzá az az, hogy pici olajat vagy olíva olajat teszek a fazék aljába, majd beleöntöm a rizst és beleforgatom, majd felöntöm az adott mennyiségű vízzel, megsózom. Lassú tűzön addig főzöm amíg lefő szépen a víz róla. Max. 1o perc és kész is van.
Puhára fő és szép szemes is lesz nem kásás.

Jó étvágyat hozzá!

2 megjegyzés:

  1. jaj, Noémi, ez nagyon jól jött most nekem :)
    sosem tudtam én sem a rizst hogy készítsem...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon örülök a blogodnak :))) nagyon szeretek én is a konyhában tenni-venni. Tanulni mindig lehet! Várom bejegyzéseid! Jó sütést-főzést!

    VálaszTörlés