2012. szeptember 20., csütörtök

Csirke citromos hagyma ágyban, krumplival


Hozzávalók:
1 nagy csirke
3-4 nagy vörös hagyma
olíva olaj
citrom lé
margarin/ vaj
krumpli (fő/4 db nagyságtól függ nekem most kisebb krumplim volt)
2 db paradicsom
3-4 db alma


Először is megvettem egy szép nagy egész csirkét, feldaraboltam és az általam kikevert fűszerbe és olíva olajba pácoltam.
Összevágtam fél karikákra 3 nagy vörös hagymát, olíva olajat öntöttem hozzá és egy kis citrom levet (2-3 kanálnyit). A legjobb a frissen facsart citrom lé.
Ebben jól összekavartam  és szét is szedtem a hagyma fél karikáit egymástól.
Egy nagy mélyebb tepsimet kivajaztam beleszórtam a hagymát jó vastagon, öntöttem hozzá egy kis olajat, paradicsomot vágtam bele (két nagyot). És elhelyeztem a csirkéket. A tepsi négy sarkába öntök egy kis vizet. (2 dl max.) Felül és alul sütő funkción kezdem el a sütést vagy  légkeveréssel.
18o ' fokon sütöm 1 órát vagy ha kell többet. Közben 2-3-om alkalommal meglocsolom. Fél óra elteltével hozzá teszem a félbe vagy negyedbe szelt krumplikat, kitöltöm az üres helyeket. Amikor a husi megpuhul, áttudom szúrni villával könnyedén akkor még 2o-3o percet pirítom.  (felül sütöm) És ekkor hozzá teszek 3-4 cikkekre szeletelt  meghámozott almát.

Csodálatos íz világ!

Az én fűszerkeverékem: só, bors, kis vegeta, bazsalikom, bio oregano, petrezselyem, török  vegyes enyhén pikáns fűszer. Ha lett volna majorannám akkor rozmaringgal a bazsalikom és oregáno helyett azt tettem volna belé. :) Persze a kész csirke grill fűszerkeverékekkel is nagyon finom!

Jó étvágyat!

Nálunk ma ez a menü, szüleim érkeznek! Négy főre készítettem! Finom házi tyúkhús levessel és házi tésztával.:)


1 megjegyzés: