2012. szeptember 13., csütörtök

A mai menü

Csináljunk gyorsan valamit gondoltam magamban elbíbelődtem a délelőttöt minden mással csak nem a főzéssel.
Így hát "5 perces" levest készítettem; fokhagymás cibrét. A második fogásnak most találom ki a nevét.
Brokkolis csirkemell sült tésztával. Izgultam míg készült, hogy vajon ízlik-e majd férjemnek.:) Mindmegette! :)


Fokhagymás cibre:
Édesanyám készítette mindig, mikor gyorsan kellett valamit az asztalra varázsolni. A fokhagyma jelenléte ellenére, nem erős ízű, mégis bejut ebből a "gyógyszerből" egy kicsi a szervezetünkbe.

Veszek egy fazekat, kis olajat öntök az aljába. Közben felverek 2-3 tojást és beleöntöm. Szépen megsütöm és mikor kész van, mint a rántotta akkor felöntöm vízzel. Bele vágok 2 kisebb gerezd fokhagymát vékony szeletekben. Majd megszínezem egy levert kiskanál paprikával. Fűszerezem sóval és borssal ízlés szerint.
Figyelem! Nagyon hamar kész van. Kb. 5 perc és elkezd forrni le kell állítani a tűzet ha már látod, hogy kezd forrni. Majd habarást teszel bele. 2-3 ujjnyi tej két levert kiskanál liszt. (tej helyett lehet főzőtejszínt használni). Elkevered míg forró a leves és kész is van! Nagyon finom!
Én 1 l vízzel öntöm fel kettőnknek. (receptjeimet többnyire 2 főre írom, jelzem ha nem)


Nevezik tojásos levesnek is, nálunk otthon és már itthon is fokhagymás cibre.:)


A második fogás:

Brokkolis csirkemell sült tésztával:
Itt nehezebb a dolgom, többnyire érzésből ("ahogy láttam valahol, ahogy éreztem az ízeket, ahogy hallottam" ) főzök mikor valami újat csinálok és nem recepttel. (nagyobb az izgalom is, hogy milyen is lesz a végeredmény)
Egy kis fej hagymát megpárolok egy negyed kocka olvadt margarinon majd hozzáadom a csíkokra vágott fél csirkemellet.
Közbe-közbe míg megfő a hús is felöntöm kis vízzel, mikor szükséges.
Megsózom, fűszerezem egy csipet szárított petrezselyemmel és 1 csipet bazsalikommal.
Közben oda teszek főni sós vízben egy kis maroknyi ketté tört barna spagetti tésztát.  Mikor már éppen hogy kész van, ráöntöm az aprókra tördelt brokkolit aminek a kis szárait is nyugodtan bele tehedet. (nagyon egészséges)
Ismét felöntöm egy kis vízzel. Mikor lefő róla beleteszem az elkészült tésztát jól összeforgatom kicsit, de nagyon picit hagyom pirulni és tálalom is.
Ha van otthon oliva olajad akkor 4-5 cseppet tehetsz bele mikor a tészta is belekerül a tepsibe.:)

Mire észbe kaptam már csak ennyi maradt!:)


Ez sem időigényes, előkészítéssel együtt 3o perc alatt kész van.

Jó étvágyat!







2 megjegyzés: