2012. szeptember 25., kedd

Ínyenc lekvár


Édesanyám receptje szerint.
Kedvesem nagyon megszerette, így "muszáj" volt készítsek neki:). Persze én is nagyon szeretem.

Hozzávalók:
1kg narancs
4 kg körte (hámozva)
2 citrom
citrom só
1,5 kg cukor (ha édes a körte lehet kevesebb is)
szalicil


Felszeletelem a két citromot héjastól vékony és kis szeletekre. Majd jöhet a narancs is, héjastól szeletem szép fél karikákra. (vékonyra)
Meghámozom a körtét és azt is vékony cikkekre vágom. Közben mindig megszórom a kimért cukorral, hogy ne barnuljon.
Mikor megvan a citrom, narancs és a körte hozzáöntöm a maradék cukrot, 1 kiskanál púpozott szalicilt, 1 kiskanál púpozott citrom sót. Egy jó fél napot hagyom érlelni és közbe bele kavargatok.
Én délután készítettem és másnap reggelig hagytam érlelődni, közben levet enged. Majd lassú tűzön főzöm, kevergetem, hogy oda ne égjen.  Jó ha vastag aljú fazékba tesszük, akkor nem lesz gond. Nekem 2-en is szépen rotyogott.
Mikor megsűrűsödött, kiteszem az üvegekbe és meleg dunsztba rakom. (letakarom jól, hogy szép lassan hűljön ki)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése