2012. október 15., hétfő

Gyors krumpli püré


Megpucolom a krumplit és apró kockákra vágom. (hosszában és keresztben elvágom majd kockázom-így gyors) Kisebb darabokban hamarabb megfő.
Két személyre 6-7 közepes méretű krumplit szoktam meghámozni.
Én már pucoláskor oda teszem a vizet melegedni és amint kész vagyok a darabolással mehet is a vízbe a krumpli.
Lecsapott kis kanál só. Ha megfőtt a krumpli egy fedővel öntsük le a vizet róla. Tegyük hozzá a vajat, tejet, akár tejszínt tej helyett, sót ízlés szerint.
Krumpli nyomóval törjük össze és kész is, ha jól megfőtt a krumpli akkor nem lesz bogos, csomós, hanem szép krémes. Már egy ideje nem használok ilyenkor mixert, gyorsabban megvan kézivel. Olyan nagy mennyiséget meg nem csinálok.


Na de ennyinél ne álljunk meg!
A krumpli püré nem csak natúr finom!:) Annyiféleképpen lehet ízesíteni. Karfiolos, céklás, brokkolis, petrezselymes, majorannás, rántva, sütve, sajttal, hagymával.
A héten ilyen fajta ételeket fogok kipróbálni!

1 megjegyzés:

  1. Anno én is meleg vízbe tettem, de aztán olvastam erről:
    A krumplit hideg vízben kezdjük el főzni, ne forró vízben! Nem csupán egyenletesen fő át a burgonya, de forró vízbe dobva a burgonya felületén a keményítő úgymond bezselésedik, és leblokkolja a víz behatolását.

    VálaszTörlés