2012. október 1., hétfő

Mai ebéd

Brokkoli krém leves és Csülök pörkölt tepsis krumplival

Brokkoli krém leves:

Két főre én egy fél rózsa brokkolit használtam fel. 1 liter húslevesben (kockával) megfőztem a brokkolit.
Mikor kész lett, botmixerrel összeturmixoltam. Ha túl sűrű lesz az állaga akkor hozzá lehet önteni vizet ízlés szerint. Ezután, só egy kis csipet tárkony és aprított vagy szárított petrezselyem.
Ha van főzőtejszínnel vagy tejjel és 2 kiskanál liszttel felhabarjuk.

Pirított zsemlekockával tálaljuk, a tetejére sajtot is reszelhetünk.



Csülök pörkölt:


Veszünk egy kicsontozott, sovány csülköt (1 kg). Leszedegetjük a húsról a fölösleges és nem tetsző bőröket és a kövér részeket. Kb. 3 cm-es kis kockákra vágjuk őket.
Kis olajban vagy zsírban 1 nagy fej vöröshagymát szét tükrösre dinsztelünk. Hozzáadjuk a húst és a saját levében 2o percig rotyogni hagyjuk. (Közben kavargassuk.)
Felszeletelünk egy paprikát apróra, meghámozunk egy paradicsomot és mikor lejár a 2o perc felöntjük 2 dl  vízzel és hozzá rakjuk a zöldségeket. Megsózzuk, 3 kiskanál pirospaprikával fűszerezzük.
Kb. 1 órát hagyjuk puhára főni a húst.
Időnként megkavarjuk és az elfőtt vizet további 2 dl el pótoljuk.

A tepsis krumplit, most nem tepsiben készítettem el, hanem krumpli sütőben.
De előtte sós vízben félig megfőztem, hogy belül finom puha legyen. Aprózott rozmaringgal megszórom.
Finom savanyúsággal tálalom.

Jó étvágyat!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése