2013. március 5., kedd

Kanadai palacsinta





Ma végre találtam Juharfa szirupot!! Olyan régóta keresek itt is és Magyarországon is.
Itt találtam az újonnan nyíló dm-ben bio kiszerelésben. Úgy örültem neki.

Ezért a régi ízek felidézése érdekében elkészítettem a kanadai palacsintát, nagy kedvencemet.
Először a kanadai ifi vezetőméknél ettem ilyet Szombathelyen. :)

Hozzávalók:
  • 3 dl teljes kiőrlésű liszt
  • 1 csomag sütőpor
  • 2 ek. cukor
  • 1 csipet só
  • 2,5 dl tej
  • 2 kk. olaj
  • 1 egész tojás 
  •  
A lisztet, sütőport, cukrot és sót összekevertem, majd hozzá öntöttem a tejet. Kis tálkában egy egész tojást felvertem és azt is hozzá kevertem.
Kézi habverővel is csomómentesre lehet keverni.

Teflon serpenyőben sütjük, további olaj hozzáadása nélkül. Egy nagyobb serpenyőben egyszerre 4-5 db is süthető. Merőkanállal kisebb mennyiséget a serpenyőbe teszünk, elegyengetjük, hogy kb. 5-6 cm átmérőjű kör alakú kis palacsintákat kapjunk. A sütőpor miatt a palacsinták magasabbra nőnek, vastagabbak lesznek. Ha kissé barnás színűek, megfordítjuk és a másik oldalukat is megsütjük.

Fogyasztható Juharfa sziruppal, lekvárokkal, nutellával, tejjel, csoki öntettel vagy egyéb öntetekkel.

Jó étvágyat!


3 megjegyzés:

  1. Én is készítettem ilyet az elmúlt hetekben...
    Ilyen juharsziruposan :)

    VálaszTörlés
  2. Nem emlékszel, hogy backon szalonnával tálalták és rá a juharszirup?

    VálaszTörlés
  3. Akkor azért volt egy kis hiányérzetem...most hogy mondod, rémlik. Na most úgy is ki kell próbáljam :D

    VálaszTörlés